Candea, Cristina Amelia

Komt voor het eerst naar croxhapox in 2011, voor een concert van Talibam!, die ze overigens eerder al in Roemenië aan het werk gezien had. Studeert aan School of Arts, Beeld & Installatie. Doet haar stage in croxhapox. Prospectie-assistente. Prospecties in Kortrijk, Antwerpen, Keulen, Sankt-Vith en nog wat plekken. Treedt begin 2012 aan in het crox-team als fotografe. Eind 2012 neemt Nima Bahrehmand heel even over. Vaste medewerkster, fotografie en documentatie, van september 2013 tot eind 2016.

483. Felgesmaakt project in de videoruimte, drie video shoots en een performance met Tom Prater en Holly Maries van Bristol Diving School. 18 january - 15 February 2015.
A project on silliness. Dandruff (1974), by Ivor Cutler. Koeientong in madeirasaus. Femina ludens. Als we elk vergelijkingspunt nader beschouwen, wordt duidelijk dat de boerenmanier van eten zich op de handeling van het eten zelf richt en op het voedsel dat gegeten wordt; ze is middelpuntzoekend en fysiek. De bourgeois manier van eten, daarentegen, is op fantasie, ritueel en spektakel gericht: ze is middelpuntvliedend en cultureel. De eerste kan zichzelf door bevrediging voltooien; de tweede raakt nooit voltooid en geeft aanleiding tot een eetlust die, in wezen, onverzadigbaar is. [John Berger, De eters en het gegetene; Waarom naar dieren kijken, blz. 80]
_MG_0210_MG_0217_MG_0238_MG_0323_MG_0200