Chang, Nan-Ping (TW)

crox 149, 30 september en 1 oktober 2005. 444. Performance.
crox 299, 25 april tot 31 mei 2009. Zennestraat 17, Brussel.
Croxhapox nodigt Mahaworks en CiclicRecords uit om acte de présence te
geven. Er is een performance met o.a. Lazara Rosell Albear en Nan-Ping Chang.

crox 337, 4 juni 2010. c0de. Nan-Ping Chang, Kristof Lauwers en Yvan Vander Sanden. Een coproductie Stichting Logos/Croxhapox.
Gent Matinees, zondag 27 juni 2010. The Singing Painters (concert). Line-up zonder Michaël. Laura van (keyboards, vocals), Merlyn Paridaen (d), Adriaan Verwée (basklarinet) en Nan-Ping Chang (guzhung, vocals).

Fragmenten uit een tekst over 444: /444 is een solo dansperformance. Het basisidee verwijst naar een van de meest stuwende doch destructieve menselijke eigenschappen: hebzucht. Veel van de dagdagelijkse bewegingen en ondernemingen zijn het gevolg van een streven naar resultaat, een materieel gewin of het gevoel dat men zich verrijkt heeft./

/Een tweede thema speelt in op de steeds hogere eisen die aan het menselijk lichaam worden gesteld als esthetisch object./

/444 is een eenvoudige voorstelling qua opzet. Een danseres beweegt zich in een kale ruimte, de aandacht wordt op deze manier volledig op haar lichaam gericht/ voorzichtig en behoedzaam verkent ze de ruimte/

/geleidelijk aan vertoont ze vreemde gedragingen/

/ingrijpende >metamorfose/ transformeert in een varken/ In deze fase neemt het instinct het over van de ratio en wordt de persoon op het podium één met haar driften ( ) die zich vertalen in een primitieve, dierlijke bewegingstaal. Het geheel komt gewelddadig en rauw over./

/Wat aanvankelijk een weerzinwekkend tafereel (is) krijgt meer en meer een status van schoonheid, van vrijheid./

/Na deze dierlijke fase komt een meditatieve passage./ (>naakt) beweegt ze bezwerend,/

(klaarblijkelijk oosters)/

/Tijdens de >performance worden er tevens slides geprojecteerd die detailbeelden van lichaamsdelen tonen. Aansluitend op de voorstelling wordt een kortfilm geprojecteerd./