ZIPPER, het eerste project van Thomas Broadbent (US) op Belgische bodem, april 1996. Voor het maken van zijn dubbelzinnige objecten gebruikt TB wallstreet tissues. De stof, die meestal een streepjespatroon vertoont, wordt gebruikt voor het vervaardigen van maatpakken. Bij Broadbent worden het in maatpak ingepakte woningen of kastjes die op een iconografische manier naar real estate verwijzen. De ritssluiting is alomtegenwoordig en heeft in niet weinig gevallen een erotische suggestie.
Net als Tinka Pittoors gebruikt Dianna Frid (Can) materialen als zijde, satijn, katoen, stof, wol, tape en aanverwanten, die ze met naald en draad tot ingenieuze 2-dimensionele labyrinten verwerkt. De werkwijze van Tinka Pittoors is anders; ook de materiaalkeuze is niet helemaal dezelfde. Ze fabriceert micro-klimaatjes, kleine theatertjes, ongewenste monumentjes en maakt er foto's van. De foto is het uiteindelijke werk.
Annelies Slabbynck (maart 2006) heeft een voorliefde voor archaïsche stoffen: kant, broderie, korsetten, bandages, materialen die ze meestal combineert met uit klei vervaardige elementen.
De handdoeken van Norma Markley (september 2006) en de regenjekker in een etui die Griet Musschoot als objet indispensable in het souterrain van Aannemersstraat 54 aanbrengt. Voor zijn instalraam uit 1996, Kausale Zusammenhange I, gebruikt Thomas Karz (D) wit wasgoed. In 2003 brengt Katrien Hofman van haar Tante Wieze project een remake op locatie Onderstraat 26; toeval wil dat Onderstraat 26 eertijds een kledingzaak was wat nog blijkt uit de imposante houten lambrisering waarmee de gevel van het pand is afgewerkt.
CarianaCarianne, BORDERS (crox-book NR 3), fragment: 'We are always in a state of being dressed. Sometimes the skin is clothed with tape, cardboard, paper, string and wood. The watery veins are draped with non-art materials. As fragments, each sleeve is compiled, connected and integrated toward a whole. Performing at capacity - hammers, saw blades, plastic bags, newspapers and shirt collars assemble lines and construct fields. As material, we lose our original purpose and become fragments of action, texture, mass and each other. A hammer is no longer only a hand tool for driving nails, but is also becomes a weight tied to a string that forms the equator. Adorned in wire, wood, string, cardboard and maps, we become equally dynamic, equally valid, and equably present.' (op. cit. p.46-47)
LET'S PLAY FASHION, een door Pony Attack georganiseerde gastproductie. Datum is zaterdag 14 april 2007. Dertien jonge couteriers die afstudeerden aan de mode-akademies van Gent, Genk en Antwerpen.