Schacht, Kelly

2007, April. crox 207, installation window. Onderstraat 26.
2009. BRAINBOX 2. 9. Second edition of the transformative production, unit 9, a cooperation between Bart Lodewijks, Kelly Schacht and Thomas Bogaert.1
2013. BRAINBOX 3. 3. Stijn Van Dorpe, Antoine Van Impe, Kelly Schacht.2

[1] Dat hij het nu eigenlijk wel een goeie interventie vindt eigenlijk, die van Kelly, dat ze het tweede spoor de mond snoerde. [ ]

En de witte kat,
die vlek,
het ritme

'Dat heeft Kelly zeer goed begrepen: het draait om het ritme.' De parallelle lijnen hebben het project naar een ander niveau getild.' Over elke ingreep valt iets te zeggen: de feiten spreken voor zich. Dat twee niet wist waar ze het hadden. KAMP had een eindproduct geformuleerd: de kunstroof, iets waar bij nader toezicht helemaal niets aan toe te voegen was. Wat kon twee doen? Twee gaf een schop tegen het branie, een prachtig moment en toch, ook, vooral, onvolledig. Het ontbrak aan branie om het quasi perfecte product met inhoud en al totaal om te keren. De volgende ingreep, die van unit 3, leverde een te verwaarlozen commentaar, vond unit 4. Het was niet echt tot een samenwerking gekomen wat niettemin zoveel materiaal opleverde dat alle volgende units er mee bezig konden blijven, tot iemand op een of andere dag op een meer radicale manier over de zaak zou beslissen.

Puppet, dat is de titel van de film. Bart is oorzaak van die titel, hij zag de op z'n zij gekantelde sauna als een poppenkast.
Bart kwam op het idee: laten we een poppenkast maken. [Anoniem eerste helft 21ste eeuw, blz. 179–180]

[2] Zomaar een ideetje van Kelly: de auto verkopen. Niet dat ze het van plan zijn, ze willen eigenlijk alleen weten of het kan. Joris bellen dus. Hij weet meer over hoe het met de papieren van de auto zit. [crox-box, 2013, maandag 14 oktober]